Panimoliiton toimitusjohtaja Tuula Loikkanen siirtyy uusiin tehtäviin

28.03.2024

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton toimitusjohtaja Tuula Loikkanen jättää tehtävänsä ja siirtyy Päivittäistavarakauppa ry:n toimitusjohtajaksi 16.5.2024. Loikkanen on johtanut Panimoliittoa vuodesta 2020 lähtien.

Panimoliiton hallitus aloittaa uuden toimitusjohtajan rekrytoinnin välittömästi yhteistyökumppanin välityksellä. Liiton väliaikaisena toimitusjohtajana toimii oikeustieteiden maisteri Katriina Jaakkola, kunnes uusi valittava toimitusjohtaja aloittaa.

”Kiitän Tuulaa Panimoliiton toiminnan luotsaamisesta tapahtumarikkaina viime vuosina. Liiton suunta on kuluneiden vuosien aikana selkiytetty ja perusta, jolle uusi toimitusjohtaja pääsee rakentamaan tulevien vuosien aikana, on Tuulan ansiosta vankka”, sanoo Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtaja Kalle Järvinen.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto on yksi maamme vanhimmista toimialaliitoista. Olutta, siideriä ja long drink -juomia sekä virvoitusjuomia ja kivennäisvesiä valmistavan kotimaisen elinkeinon edunvalvoja aloitti toimintansa vuonna 1902 nimellä Suomen Panimoteollisuus Yhdistys.

Panimoala työllistää suoraan noin 2 000 henkilöä ja koko arvoketjussa, pellolta kuluttajalle, työllistävä vaikutus on noin 24 000 henkilöä. Kotimaisella oluella on tärkeä työllistävä vaikutus koko arvoketjulle alkutuotannosta kauppaan ja ravintoloihin. Panimo- ja virvoitusjuomateollisuus kerryttää valtion kassaan vuosittain yli 2 miljardia euroa verotuloja.

Toimitusjohtaja Tuula Loikkanen, p. 040 922 0750, tuula.loikkanen@panimoliitto.fi
Puheenjohtaja Kalle Järvinen, kalle.jarvinen@hartwall.fi