Kalle Järvinen Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton puheenjohtajaksi

21.11.2022

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliitto ry:n uudeksi puheenjohtajaksi on valittu 1.1.2023 alkaen Hartwallin toimitusjohtaja Kalle Järvinen. Ensi vuoden alusta puheenjohtajana aloittava Järvinen on toiminut viimeksi liiton hallituksessa varapuheenjohtajana. Hallituksen jäsen Järvisestä tuli vuonna 2016 aloitettuaan Hartwallin toimitusjohtajana.

Varapuheenjohtajaksi valittiin Momentin Groupin toimitusjohtaja Teemu Lehto. Hallitus sai kaksi uutta jäsentä, Olvin toimitusjohtaja Patrik Lundellin ja MBH Breweriesin toimitusjohtaja Jukka Sipilän.

Suomen lainsäädäntö kohtelee panimoalaa epätasa-arvoisesti. Verotasoja pitäisi verrata erityisesti naapurimaihin, mutta myös muihin EU-maihin. Lisäksi eri juomaryhmiä pitää verottaa yhdenvertaisesti. Oikeudenmukaisen lainsäädännön tulisi kohdella kaikkia toimijoita samoilla markkinoilla samaan tapaan.

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton hallitus alkaen 1.1.2023

Puheenjohtaja
Toimitusjohtaja Kalle Järvinen, Oy Hartwall Ab

Varapuheenjohtaja
Toimitusjohtaja Teemu Lehto, Momentin Group Oy

Muut hallituksen jäsenet
Toimitusjohtaja Anders Frydenlund, Oy Sinebrychoff Ab
Toimitusjohtaja Patrik Lundell, Olvi Oyj
Toimitusjohtaja Jukka Sipilä, MBH Breweries Oy

Panimo- ja virvoitusjuomateollisuusliiton syyskokous järjestettiin 21.11.2022.

Toimitusjohtaja Tuula Loikkanen, p. 040 922 0750, tuula.loikkanen@panimoliitto.fi